Forumgnc.com

Go Back   Forumgnc.com >
Hayatın İçinden > Body Forumları

Like Tree1Teşekkür
  • 1 Post By Abaris

Yeni Konu aç  Cevapla
Seçenekler

Okunmamış 29-Kasım-2016, 11:56   #1 (permalink)
Durumu:
Çevrimdışı
heLen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Tarihi: Şubat-2013
Nerden: ɴe Ŧαʀĸedeʀ.?
Cinsiyet: Bayan
Takım: Galatasaray
İlişki: Yok
Burç: Akrep Burcu
Mesajlar: 2,795
Konular: 1610
Beğenilen: 989
Beğendiği: 1993
ForumGNC Bağımlılık Yapar
Question Koşmanın Faydaları Nelerdir? Zararları Nelerdir?

Koşmanın Faydaları Nelerdir? Zararları Nelerdir?

Koşmanın Faydaları Nelerdir? Zararları Nelerdir?



Kilo vermeye yardımcı olur: Vücutta fazla yağ birikimi olan kişiler için en güzel ve en kolay seçeneklerden biri içinde koşu yer almaktadır. Bu egzersiz türü vücuttaki yağı ve kaloriyi yakarak fazla olan kiloyu vermeyi sağlamaktadır. Ayrıca, çalışan insanlar için de kilo vermenin kolay bir yoludur.

Yaşlanma belirtilerini yavaşlatır: Koşu insan vücudu üzerindeki yaşlanma belirtilerini ertelemeye yardımcı olmaktadır. Hem fiziksel hem de zihinsel olarak dinç tutmaya destek olan koşu, yaşlanma belirtilerinin hızını keserek kişinin genç görünmesini sağlar. Koşu cildi besler ve cildin daha ışıltılı, daha sağlıklı gözükmesine yardımcı olur.

Kas ve kemik sağlığını korur: Kasların ve kemiklerdeki güçsüzleşmesi oldukça yaygın bir problemdir. Koşu ise bu duruma yardımcı olmak için idealdir. Vücudu çalıştırarak tekdüzelikten koruyan önemli bir egzersiz türü olan koşu, gelecek yıllar için vücudu iyi ve sağlıklı tutmaya destek olmaktadır.

Kolesterol düzeylerine etki eder: Koşu, insan vücudunda kolesterol düzeyini kontrol etmek için iyi bir egzersizdir. Bu nedenle, bir dizi kalp hastalıklarını kontrol altında tutmakta ve kalbin normal işleyişini desteklemektedir.

Genel vücut sağlığını güçlendirir: İster inanın ister inanmayın, koşu aslında genel sağlık seviyesini artırmak için harika bir yoldur. Araştırmalar koşunun akciğer fonksiyonlarının iyileştirilmesinden iyi kolesterol seviyelerini yükseltmeye kadar etkili olabileceğini vurgulamaktadır. Buna ek olarak, koşu aynı zamanda bağışıklık sistemini güçlendirmek ve kan pıhtısı riskini azaltabilmek için faydalıdır.

Hastalıklardan korur: Kadınlar için, koşu aslında meme kanseri riskini azaltmak için etkili olabilmektedir. Aynı zamanda felç olma riskini azaltmaya yardımcı olabilen koşu, doktorlar tarafından diyabet, yüksek tansiyon ve osteoporoz gibi durumlardan korunmak için tavsiye edilmektedir. Kalp krizi riskini azaltma, kalp sağlığını güçlendirme ise diğer faydaları arasında önemli bir yer tutmaktadır.

Özgüveni artırır: Koşunun faydaları arasında sadece fiziksel olanlarla sınırlı değildir. Koşu aynı zamanda kişiye özgüven duygusu vermekte ve benlik saygısını artırmaktadır. Kişinin hedefler belirleyerek onlara ulaşmak için çabalamasını sağlamaktadır. Böylece, güçlü hissettirerek hayata bir anlam katmaya yardımcı olmaktadır.

Stresi azaltır: Stres, sağlıksal ya da ruhsal birçok sorun nedeniyle oluşabilmektedir. Bu durum ayrıca iştah ve uykunun kalitesini de oldukça etkilemektedir. Koşu yaptığınız zaman aşırı enerjiyi atarak vücuttaki hormonların dengelenmesini sağlarsınız. Diğer yandan, koşu gerilim ve baş ağrısı gibi durumların oluşma olasılığını da azaltmaya yardımcı olmaktadır.

Depresyonla mücadele eder: Depresyonda olduğunuzda, büyük olasılıkla yapmak istediğiniz son şey kalkmak ve koşuya gitmektir. Ancak yine de sadece birkaç dakika bile koşmak beyindeki doğal hormonların salgılanmasını ve ruh halinizin iyileşmesini sağlamaktadır. Depresyondan kurtulmak için koşmak dünyada bilinen en iyi depresyonla mücadele etme yöntemidir.

Kalbi korur: Haftada en az 10 mil koşu, yayınlanan bir araştırmaya göre kalp hastalıkları riskini etkileyici bir biçimde yüzde 42 oranında azaltmaktadır. Harvard Tıp Okulu tarafından yapılan uzun vadeli bir araştırma, koşma ve yürüme gibi faaliyetlerin kalp sağlığını desteklemek için en iyi seçeneklerden biri olduğunu söylemektedir.

Eklemleri korur: Çoğu kişi koşunun dizleri mahvedeceğini söylese de bu doğru değildir. Aksine koşu eklemleri beslemekte ve sağlıklı tutmaktadır. Hareket etmek eklem sıvısını dengede tutmaktadır. Stanford Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmaya göre, koşunun eklem sağlığını koruduğu görülmüştür.

Enerji verir: Zor bir gün geçiriyorsanız, koltukta tembellik etmek yerine dışarı çıkıp biraz koşmak çok daha iyi bir fikir olabilmektedir. Bu durumda vücut şarj edilerek enerji düzeyleri artacaktır. Aynı zaman iyi bir uyku geçirmenize de yardımcı olur. Düzenli fiziksel aktivitenin daha hızlı düşünmeye etki ettiği belirtilmektedir.

Kan basıncını kontrol altında tutar: Koşu yapmak kadınlar ve erkeklerde kan basıncı seviyelerini koruyabilmektedir. Koşu yapıldığı zaman artan kan basıncı seviyeleri kalıcı değildir, sadece egzersize bağlı olarak yükselişe geçmektedir. Günlük olarak, 15 dakika yapılan tempolu yürüyüş yüksek kan basıncı, yüksek kolesterol ve diyabet riskini azaltmaktadır.

Beyin fonksiyonlarını geliştirir: Egzersiz kalp hızını artırmak ve beyin de dâhil olmak üzere vücuttaki kan akışına oksijen taşımak gibi faydalara sahiptir. 2013 yılında yayınlanan bir çalışmaya göre, koşu beyin fonksiyonlarını ve bilişsel yetenekleri geliştirebilmektedir. Koşu beyindeki kan akışı artışını sağladığı için özellikle yetişkinlerde yaşanan Alzheimer hastalığını engelleyebilmektedir.

Diyabete iyi gelir: Koşmak, egzersiz yapmak ve iyi beslenmek kilo kaybıyla beraber önemli ölçüde tip 2 diyabet gelişme riskini azaltmaktadır. Yapılan çalışmalara göre, koşu kan şekeri seviyelerini yönetmek için etkin bir araç olarak kullanılabilmektedir. Tip 2 diyabet hastalarında ilaç ihtiyacını durdurmak için koşu tavsiye edilmektedir.

Baş ağrısı ve migrene iyi gelir: Koşu migren ve baş ağrısına neden olan beyne giden kan akışı yetersizliği, kas gerginliği ve hormonsal dengesizlik gibi durumları ortadan kaldırabilmektedir. Koşu tüm bunları yoluna koyarken baş ağrılarının sebeplerini de azaltmaktadır. Bu nedenle, baş ağrısı ve migren için faydalıdır.

Uyku düzenine iyi gelir: Sağlıklı bir uyku sistemi için gece 7-8 saatlik kaliteli bir uyku gereklidir. Düzenli koşu etkinliği ise vücudun uyku rutinini geliştirmek ve bir sonraki gün performansı yüksek tutmak için son derece faydalıdır. Yayınlanan bir çalışmaya göre, günlük olarak koşu yapmak gece rahatlatıcı bir uyku çekilmesi için etkilidir.

Bağışıklık sistemini güçlendirir: Eğer düzenli olarak koşu yapıyorsanız soğuk algınlığı, alerji, yorgunluk, adet rahatsızlığı, bel ağrısı ve sindirim bozuklukları gibi küçük hastalıklardan daha az sıkıntı çekersiniz. Güçlü bir bağışıklık sistemi için koşu oldukça faydalı olabilmektedir.

Vücudu temizler: Koşu sistemin besinleri daha iyi bir şekilde almasını sağladığı gibi atıkların vücuttan atılması için de iyi bir seçenektir. Dolaşımı uyaran koşu, cildinizin daha temiz olmasını sağlamaktadır.

Koşunun zararları

Koşu kalori yakmak, kalbi güçlendirmek, kasları iyileştirmek ve meditasyon yapmak için iyi bir yoldur. Çok fazla koşu yapmanın ise bazı negatif yönleri bulunmaktadır. Vücudun ihtiyaç duyduğundan fazla yapılan koşu vücudu ve ayakları yormaktadır.

Koşu yaparken enerjiye ihtiyaç duyulmaktadır. Yakılan kaloriyle doğru orantılı sağlıklı ve enerji veren yiyecekler yenmelidir. Patates ve hamburger gibi kalorisi fazla yiyecekler tüketmek bu durumda doğru değildir. Yakılandan fazla kalori almak yağ olarak depolanmasın neden olabilmektedir. Bu nedenle, hesaplamanın doğru yapılması gerekir.

Çok fazla koşu yakmak kas kütlesinin zarar görmesine neden olabilmektedir. Haftada 2 ya da 3 gün 20 dakika koşu bu tarz durumların oluşmasını engelleyebilmektedir.

Yapılan araştırmalara göre, çok fazla yorucu koşu yapan kişilerde Shin atel (koşucularda görülmektedir), diz ağrısı, Aşil tendinit, plantar fasiit ve illiotibial band sendromu görülebilmektedir. Bu durumların çoğu, uygun çalışma formu ve uygun ayakkabı ile önlenebilmektedir. Vücudun kaldırabileceği kadar koşu yapmak bu riskleri en az indirmektedir.

Çok fazla koşmak kalp üzerinde olumsuz etkilere neden olabilmektedir. Bu yüksek hacimli egzersizlerle ilgili olan bir durumdur.

Tavsiyeler

Haftada en az 3 gün spor yapmak vücudun rutin egzersiz programına alışmasını sağlayacaktır.

Egzersiz sırasında en iyi performansın alınması için doğru nefes alma tekniklerini öğrenmekte fayda vardır. Burundan alınıp ağızdan verilen nefes doğru olarak kabul edilmektedir.

Ağızdan nefes almak kötü performansın başlıca sebeplerinden biridir. Ağızdan nefes alındığında sadece soğuk değil aynı zamanda kirli havayı da solumuş olursunuz. Bu da solunum yollarını kurutur ve kandaki karbondioksit seviyelerini artırır.

Koşu yapılırken fazla performans için nefes yoğunluğu aceleye getirilmemelidir. Bu nedenle, adımların ve nefesin senkronize olması tavsiye edilmektedir. Biraz pratikten sonra, vücudunuz otomatik olarak nefesi senkronize etmektedir.

Eğer solunum problemleriniz varsa, düşük sıcaklıklarda koşu yapmak solunum problemlerinizi tetikleyebilir. Nefes için çok fazla bir çaba gerekmemektedir, bu yüzden çok kuru ortamlardan kaçınmak yeterli olacaktır.

________________


Konu heLen tarafından (29-Kasım-2016 Saat 11:59 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 29-Kasım-2016, 11:59   #2 (permalink)
Durumu:
Çevrimdışı
Heavenly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Tarihi: Mart-2013
Nerden: Bu yakanın,delisi ^^
Cinsiyet: Bay
Takım: Galatasaray
İlişki: Var
Burç: Yengeç Burcu
Mesajlar: 6,451
Konular: 186
Beğenilen: 3413
Beğendiği: 1356
ForumGNC Bağımlılık Yapar
Standart

Rutin olarak koşuyorum zaten yaz kış fark etmiyor. Ayrıca evet strese falan birebir sinirli olduğum zamanlarda vücuttan o adrenalini atmak için kulaklığı takıp 10 km koştuğum çok olmuştur.
________________
I'm fading out
I'm falling down
Under these skies of doubt
Help me get back up because
In these shadows
I know I'll lose myself again
When this night falls
I know I'll lose myself again



Bazı insanları hayatınızdan çıkartmanız,
onlardan nefret ettiğiniz anlamına gelmez.
Sadece kendinize saygı anlamına gelir.

Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 07-Aralık-2016, 21:44   #3 (permalink)
Durumu:
Çevrimdışı
Abaris
''Hayatın ucundan tutmayın...
Tam boğazına Sarılın..''
Abaris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Tarihi: Mayıs-2016
Nerden: The Walking Dead
Cinsiyet: Bayan
Takım: Galatasaray
İlişki: Var
Burç: Kova Burcu
Mesajlar: 0
Konular: 413
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
ForumGNC Bağımlılık Yapar
Standart

Bende haftanın 4,5 günü koşuyordum ara verdim tekrar başlamalıyımm, koşarken herşeyi unutuyorsun tak kullaklığı koş, Bedava terapi...
Morsalkım bunu beğendi.
________________

Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 01-Ocak-2017, 00:13   #4 (permalink)
Durumu:
Çevrimdışı
Morsalkım
Gece inmiş şehre.
Morsalkım - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Tarihi: Şubat-2015
Nerden: Gece'de
Cinsiyet: Bayan
Takım: Galatasaray
İlişki: Yok
Burç: Aslan Burcu
Mesajlar: 0
Konular: 66
Beğenilen: 690
Beğendiği: 2501
ForumGNC Bağımlılık Yapar
Standart

Yaz mevsiminde işime 20 km koşarım. 19 dakika da merkez de olurum. Bu kış daha yapma eyilimine giremedim.

Genç ve dinamiğiz ne zararı yahu.
________________
Bilinen caddeler geniş ve uzun

Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 01-Ocak-2017, 00:14   #5 (permalink)
Durumu:
Çevrimdışı
Mastor
σπεῦδε βραδέω
Mastor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Tarihi: Nisan-2013
Nerden: Terra Mater
Cinsiyet: Bay
Takım: Takım Tutmuyorum
İlişki: Dul
Burç: Kova Burcu
Mesajlar: 2,764
Konular: 571
Beğenilen: 1456
Beğendiği: 535
ForumGNC Bağımlılık Yapar
Standart

Koşunca yorulur insan, daha büyük zarar mı olur.
________________
imgur.com/fj252DR

Ignem experitur in Mucio,
paupertatem in Fabricio,
exilium in Rutilio,
venenum in Socrate,
mortem in Catone.

Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 05-Ocak-2017, 16:16   #6 (permalink)
Durumu:
Çevrimdışı
Coolumsu
Kıdemli Üye
Coolumsu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Tarihi: Ocak-2017
Nerden: İzmir
Cinsiyet: Bay
Takım: Galatasaray
İlişki: Bir mucize bekliyor
Burç: Terazi Burcu
Mesajlar: 1,830
Konular: 666
Beğenilen: 135
Beğendiği: 500
ForumGNC Bağımlılık Yapar
Standart

Dayanıklılığı arttırıyor. Disiplinli olmayı sağlıyor.

Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 09-Şubat-2017, 16:07   #7 (permalink)
Durumu:
Çevrimdışı
mihri86
Yeni Üye
Avatar Yok!
Üye Tarihi: Şubat-2017
Cinsiyet: Bay
Takım: Galatasaray
İlişki: Yok
Burç: Kova Burcu
Mesajlar: 4
Konular: 1
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
ForumGNC Bağımlılık Yapar
Standart

bence güzel bir makale olmuş faydalı tesekkurler

Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 09-Şubat-2017, 16:10   #8 (permalink)
Durumu:
Çevrimdışı
ZiFiR
"ÇokParaLazım "
ZiFiR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye Tarihi: Şubat-2013
Nerden: Marstan
Cinsiyet: Bay
Takım: Galatasaray
İlişki: Var
Burç: Balık Burcu
Mesajlar: 10,291
Konular: 837
Beğenilen: 4089
Beğendiği: 1805
ForumGNC Bağımlılık Yapar
Standart

cigerlerdeki toksini atmak lazım
________________
Tek tesellim bardağın dolu tarafıyla çay demliyebilecek olmak

Alıntı ile Cevapla

Okunmamış 16-Şubat-2017, 15:59   #9 (permalink)
Durumu:
Çevrimdışı
latdin13
Yeni Üye
Avatar Yok!
Üye Tarihi: Şubat-2017
Cinsiyet: Bayan
Takım: KonyaSpor
İlişki: Var
Burç: Balık Burcu
Mesajlar: 3
Konular: 1
Beğenilen: 0
Beğendiği: 0
ForumGNC Bağımlılık Yapar
Standart

koşmak bence sadece bunlara yaramıyor aynı zamanda boy uzatırkende kasların uzamasına yardımcı oluyor
________________
daha güzel bilgiler de var

Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç  Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:58.

Forum Yasal Uyarı
Powered by vBulletin® Version Gizlenmiştir.
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0

Kuruluş : 25/10/2013
ForumGNC Her Hakkı Saklıdır
Tema Tasarım: Kronik Depresif


Sitemiz bir 'paylaşım' sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabiliyorlar. Bu sebepten ötürü, sitemizdeki mesaj ya da konulardan doğabilecek yasal sorumluluklar o yazıyı paylaşan kullanıcıya aittir ve iletişim adresine mail atıldığı taktirde mesaj ya da konu en fazla 48 saat içerisinde silinecektir.